Kap 10 - SCARY HOUSE!

-Liam och Niall, hur går de!!? Skriker Harry lite smått.

-Jo, bra men det är punka på bilen, säger Niall.

-Men, vad ska vi göra då? Säger Takida rädd.

-Jag vet inte, men vi får väl gå in i huset.. säger Zayn.

-ALDRIG I LIVET!, Skriker Takida.

-Lugna ner dig, älskling

-Okej, okej säger Takida och andas ut.

-Men hur ska vi göra då? Säger Louis frusterande.

-Jag  vet inte men har inte någon med sig sin mobil? Undrar Liam.

-Jo, jag har men, det är dålig tekning här säger Takida och tar upp sin telefon.

-Jaha, fan då, men ja vi har väl inget val att gå in i huset och kolla om det finns nåt vi kan behöva där inne. Säger Niall.

-Okej, men jag måste hålla din hand då säger Takida och går till Niall och tar hans hand.

 

-Okej, kommer ni vi går in då. Säger Niall

Sen går dem in och kollar runt om nån är hemma eller om det finns nåt dem kan behöva.

 

-Hallå?!, är det nån hemma skriker Liam in i huset.

-Det verkar inte som de, säger Harry

Sen när dem har vart inne i huset i ca 15 minuter och kollat runt så hör dem att det bara

BOM!

-AAH!, vad var de, säger Takida och skriker till

-Vet inte, kom vi gå ner i källaren och kollar säger Niall.

Då går dem ner för trappen försiktig och dem är rädda, dem kommer ner i källaren och ser att det är fullt med skräp och alldeles äckligt där nere.

-Usch! Säger Takida och klämmer på Nialls hand.

BOM!

BOM!

BOM!

-Vad är det som låter!? Skriker Harry.

-Jag vet inte, men det ska jag ta reda på!, säger Niall

-Nej, Niall, snälla nej säger Takida medans några glänsande tårar åker ner på hennes kind

-Men vi måste kolla vad det är..!

-Okej

-HALLÅ?!! Skriker Harry

Sen så går dom upp och ser att en dörr öppnas ..

-Hallå, ungdomar! Säger en gammal tant

-Ah, vem är du säger Takida.

-Jag bor här och ni gör inbrott i mitt hus!, har ni dödat min katt va!!! Skriker den gamla tanten.

-Vi har inte rört din katt! Skriker Louis

-Ut ur mitt hus och ta vad ni vill utom min lilla katt säger tanten och får tårar i ögona.

-Okej, vi tar bensin säger Harry glatt.

Då tar dom bensin och åker mot konserten och kommer fram efter 3 timmar och är 1 timme försenade.

-Vart har ni vart!? Skriker producenten.

-En riktig lång historia säger Louis och små flinar.

-Okej, men upp på scenen! Skriker Producenten.

-Okej, okej säger Liam.

-Och du är?! Frågar Producenten till Takida..

-Jag är Takida Jonsson, Nialls flickvän svarar Takida och tar fram handen.

-Okej, bort med tassarna från mig lilla du.!

-Okej svarar Takida.

-Ska du med upp på scenen.?!

-Eh, nej

-Nehe, synd du skulle passa där framme.

-Men, visst jag kan gå fram

-Upp med dig då!

-Men vad ska jag göra då?! Säger Takida.

-Dansa!

-Okej!

Så går Takida upp på scenen och börjar dansa som en idiot.

-Vad gör du Takida frågar Niall

-Jag dansar, men jag suger på de men..

-Okej, det är sant säger Niall och börjar skratta

-Haha snällt säger Zayn och skrattar.

-Jag vet säger Niall och skrattar.’

-10 minuter kvar! Skriker Producenten.

-Upp med er och träna, fansen kommer snart!

-Okej! Skriker Killarna.

 

 

 

”Sorry för de lilla kapitlet”


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0